Tuesday 7 December 2010

Συνέντευξη της StudentHouse.gr στο www.growing.gr!!

Για το μήνα Δεκέμβριο παρουσιάζουμε τον Πάνο Βέργο, ιδρυτή του www.StudentHouse.gr

About Panos

Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στη Βούλα. Παράλληλα με τις σπουδές μου στο Οικονομικό Τμήμα της Νομικής Σχολής Αθηνών, έκανα κάθε λογής δουλειά από service, λογιστήριο, πιστωτικό έλεγχο, Δημόσιες Σχέσεις σε club, event organizing και διάφορα άλλα πρόσκαιρα επαγγέλματα…Στα 25 μου αποφάσισα να παρακολουθήσω το μεταπτυχιακό «Επιχειρηματικότητα και νέο εγχείρημα» στο RSM (Rotterdam School of Management). Μετά από ένα χρόνο μελέτης και παρακολούθησης εκατοντάδων case study πετυχημένων και μή, η επιλογή της επιχειρηματικότητας σαν σταδιοδρομία ήταν η μοναδική. Η γέννηση της ιδέας του www.studenthouse.gr ήλθε μέσα στην βιβλιοθήκη, γράφοντας την πτυχιακή μου με θέμα «Καινοτομία ή αντιγραφή στο Ελληνικό e-business». Τα αποτελέσματα της έρευνας μου υπέδειξαν «αντιγραφή» (imitation) και δύο πολύ πετυχημένες παρεμφερείς ιστοσελίδες του εξωτερικού αποτέλεσαν την βάση για το σημερινό studenthouse.gr.

Πότε δημιούργησες την εταιρεία σου και τι προσφέρει αυτή?

Η επιστροφή μου στην Ελλάδα συνδέθηκε με την συγγραφή ενός αναλυτικού business plan και ενός εξαντλητικού bootstrapping έως ότου καταφέρω να βρω τον πολυπόθητο επενδυτή και τα αρχικά απαιτούμενα κεφάλαια. Παρά τους 9 μήνες αναμονής μπορώ να πω ότι βρήκα τον ιδανικό business angel, μία ομάδα οραματικών νέων ανθρώπων που μου εμπιστεύτηκαν εν λευκώ την ανάπτυξη της νέας εταιρίας.
Η studenthouse.gr είναι ένα κράμα πολύχρονης μεσιτικής εμπειρίας και γνώσης στις νέες τεχνολογίες, σε ένα καινοτόμο μοντέλο ανάπτυξης. Η υπηρεσία μας θα μπορούσε κάποιος να πει ότι έχει κοινωνικό προσανατολισμό αφού προσθέτει καθαρή αξία και στις δύο πλευρές χρηστών, ενοικιαστές και ιδιοκτήτες, καταργώντας εντελώς την μεσιτική προμήθεια. Με άλλα λόγια, προσφέρουμε μία αμιγώς C2C υπηρεσία χωρίς απολύτως κανένα κόστος. Αντικείμενο μας αποτελεί αποκλειστικά η φθηνή ενοικίαση και η φοιτητική στέγη.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας στην StudentHouse.gr?

Η ιστοσελίδα μας www.studenthouse.gr ανέβηκε ζωντανά στα τέλη Σεπτεμβρίου 2010 και γνωρίζει ήδη σημαντική αποδοχή από το ευρύ κοινό. Το εγχείρημα είναι βασισμένο σε επιτυχημένες σελίδες του εξωτερικού, προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα. Απώτερος στόχος μας είναι η κατάργηση της μεσιτικής προμήθειας στην ενοικίαση και η συστηματική εκπαίδευση των χρηστών μας σε αυτή τη λογική. Ωστόσο, αναγνωρίζουμε ότι οι κανόνες της αγοράς δεν αλλάζουν με μαγικό ραβδί και γι’ αυτό στην StudentHouse.gr ακολουθούμε ένα μέσο-μακροχρόνιο πλάνο στρατηγικής, το οποίο απαιτεί συνεχή παρακολούθηση κι υπομονή. Ευελπιστούμε πως το εγχείρημά μας θα κυοφορήσει τη νέα γενιά μεσιτείας, μέσω (α λα Σούμπετερ) «δημιουργικής καταστροφής» της ήδη υπάρχουσας μεσιτικής αγοράς.
Πολύ πρόσφατα ήμασταν οι ίδιοι φοιτητές και γνωρίζουμε τις πραγματικές ανάγκες και τους περιορισμένους πόρους που διαθέτει ένας φοιτητής. Η φοιτητική αγορά είναι μια ευαίσθητη κατηγορία η οποία αξίζει βελτίωσης. Στην κατεύθυνση αυτή δουλεύουμε καθημερινά και υποσχόμαστε ότι οι υπηρεσίες μας σύντομα, θα καταφέρουν να προσδώσουν μία άλλη αναβαθμισμένη και ποιοτικότερη οπτική στην φοιτητική ζωή και τους χρήστες μας.

Γιατί αποφάσισες να ξεκινήσεις μια δραστηριότητα μόνος?

Η επιχειρηματικότητα είναι μία συναρπαστική και ταυτόχρονα εθιστική διαδικασία. Η δημιουργία αξίας από μία ιδέα αποτελεί μοναδικό κίνητρο και η αίσθηση προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο είναι αναντικατάστατη. Η εμπειρία μου δύο χρόνων στην Ολλανδία, μία χώρα υπόδειγμα επιχειρηματικότητας, ενίσχυσε την επιθυμία μου για ανάληψη επιχειρηματικής δράσης. Επιπλέον, ευτύχησα να γνωρίσω άτομα με έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον και δραστηριότητα, καθηγητές που καλλιεργούσαν την επιχειρηματικότητα σαν σταδιοδρομία, κι η εξέλιξη ήλθε σαν φυσικό επακόλουθο. Ουσιαστικά όμως, η επιχειρηματικότητα δεν είναι μία μοναχική διαδικασία, αλλά απαιτεί άξιους συνεργάτες, συμπληρωματικές ικανότητες και γνώσεις και γενικότερα μία πολυσυλλεκτική ομάδα που να φέρνει εις πέρας τους καθημερινούς αλλά και τους μακροχρόνιους στόχους.

Τι συμβουλές δίνεις για τους νέους επιχειρηματίες out there!

Απαραίτητο συστατικό αποτελεί η πίστη στην ιδέα σου. Αν δεν πιστέψεις ο ίδιος δεν θα πείσεις και κανέναν να αγοράσει. Η ιδέα δεν αρκεί από μόνη της να πετύχει ένα εγχείρημα, χρειάζεται και μία δυνατή ομάδα, τα μέλη της οποίας να αλληλοσυμπληρώνουν γνώσεις κι εργασία. Υποχρέωση του νέου επιχειρηματία αποτελεί η ανάλυση της ιδέας, της αγοράς, του marketing και των οικονομικών μεγεθών, αν γίνεται, με ένα Business Plan (υπάρχουν αμέτρητα δωρεάν δείγματα BP στο δίκτυο). Η εύρεση κεφαλαίου έρχεται τελευταία, κι αν όλα τα παραπάνω γίνουν σωστά, αργά ή γρήγορα το κεφάλαιο ακολουθεί. Ειδικά στην Ελλάδα οι αντιξοότητες είναι πολλές, γραφειοκρατία, φόροι κι αστάθμητοι παράγοντες εμφανίζονται συνεχώς. ΥΠΟΜΟΝΗ. Αν πραγματικά η ιδέα σου αξίζει πρέπει να τα υπομείνεις και να προχωρήσεις, η επιχειρηματικότητα νομίζω είναι μία διαρκής κούρσα μετ’ εμποδίων. Φράση κλειδί: niche market. Η ευκαιρία κρύβεται εκεί που δεν ενδιαφέρεται να δει μία μεγάλη επιχείρηση. Μία startup ενδείκνυται να ξεκινάει από μία πτυχή της αγοράς και να αναπτύσσεται μελλοντικά. Start small, think big. Τέλος, ένας καλός δικηγόρος κι ένας καλός λογιστής είναι βέβαιο ότι θα σου γλιτώσουν χρήματα.

Ποια είναι η άποψή σου για την οικονομική κρίση?

Η ελληνική κρίση είναι απόρροια διαχρονικής ανοργανωσιάς και νοοτροπίας ολόκληρου λαού για εύκολο και γρήγορο χρήμα. Δεν είναι μόνο θέμα κακής διαχείρισης αυτών που μας κυβερνούν, έχουμε όλοι μερίδιο ευθύνης. Ωστόσο, η κάθε οικονομική κρίση κρύβει ευκαιρίες στις οποίες πρέπει όλοι να είμαστε ανοιχτοί και ετοιμοπόλεμοι. Δυστυχώς στην Ελλάδα, από τη μία η επιχειρηματικότητα δεν επιβραβεύεται, αφού θεωρείται συνυφασμένη με την απάτη και την αισχροκέρδεια, από την άλλη και οι ίδιοι οι Έλληνες δεν την επιζητούν αφού μία καρέκλα στο δημόσιο ή σε κάποια υπαλληλική θέση που να εξασφαλίζει σταθερότητα κι ασφάλεια είναι ευκολότερη. Η πικρή αλήθεια είναι ότι, μόνο με σοβαρή επιχειρηματικότητα και εξωστρέφεια θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε την δεινή αυτή συγκυρία για τον τόπο και συνεπώς, αξιόλογες επιχειρηματικές προσπάθειες οφείλουν να γνωρίζουν την συμπαράσταση και της Πολιτείας. Προσωπικά, δεν είδαμε πουθενά αυτή τη βοήθεια παρά μόνο σε εξαγγελίες.

Πιστεύεις ότι η κρίση επηρεάζει την πορεία της εταιρίας σου?

Η StudentHouse.gr έρχεται σε μία περίοδο ιδανική να εξυπηρετήσει ειδικά τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, προσφέροντας ποιοτική υπηρεσία με μηδενικό κόστος. Υπό αυτή την έννοια, υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη της εταιρίας μας. Σίγουρα η κρίση μας κάνει περισσότερο προσεκτικούς στις κινήσεις μας, κάτι που τελικά είναι θετικό. Βαδίζουμε σύμφωνα με το πλάνο μας σταθερά και με συνέπεια κι ήμαστε αρκετά αισιόδοξοι.

Τι έχεις να δηλώσεις στους αναγνώστες του growing.gr;

Καθημερινά προσπαθώ να πείσω τους φίλους μου ότι η επιχειρηματικότητα δεν είναι κάτι επικίνδυνο. Αντίθετα ένας επιχειρηματίας υπολογίζει πάντα τους κινδύνους πριν προχωρήσει. Η αντίληψη του επιχειρηματία risk lover δεν ισχύει, αφού με γνώμονα πρώτα τη βιωσιμότητα της επιχείρησης και μετά το κέρδος, ο επιχειρηματίας προφυλάσσεται κατά του υπέρμετρου ρίσκου και των κινδύνων. Στροφή στην επιχειρηματικότητα λοιπόν για τους αναγνώστες σας ως επιλογή καριέρας… «Τα λεφτά είναι στο πεζοδρόμιο και δεν σκύβει να τα πιάσει κανείς».

No comments:

Post a Comment